Alicemössan

Alice är två år och är sjuk i cancer. Alice mamma Sara kontaktade mig och frågade om jag ville vara med i ett projekt för att samla in pengar till Barncancerfonden. Självklart! Med Alice som hjälte, Sara som fotograf och designer samt mig som kreatör så tog allt fart. Alicemössan är namnet på vårt gemensamma projekt och för varje såld mössa går 50 kr direkt till Barncancerfonden.




På varje mössa sitter den symboliska rosetten som Alice och andra barn med cancer som tappar håret inte längre kan bära. Med en Alicemössa så får alla känna sig fina, oavsett om man är frisk eller sjuk.

Alicemössan finns i storlekarna 1 år, 2 år samt 3-5 år och kostar 150 kr. 

Frakt tillkommer. 

För att läsa mer om projektet och för att köpa en mössa, besök www.alicemossan.blogg.se
För att komma till insamlingen, besök http://www.barncancerfonden.se/13569

Ett stort tack till Venke och Sydilla som är med och stöttar vårt projekt!! http://www.sydilla.no/

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag vill självklart beställa en alicemössa. Men hur? Antagligen jag som är helt dum och inte fattar... ;)



Skickar med min mailadress:

[email protected]

2012-04-09 @ 22:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0